Technika

TACHOGRAF CYFROWY - ZMIANY PO 1.10.2012 r.

Warunki te zostały spełnione praktycznie przez wszystkich znaczących producentów tachografów cyfrowych. Między innymi tachograf firmy EFAS-4 posiada drugi sygnał prędkości w wersji oprogramowania SW V02.10 zgodny jest z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1266/2009 z dnia 16 grudnia 2009 r. (część 2, zwana także "Drugi Sygnał Prędkości"), które wymusza dostarczanie do tachografu cyfrowego informacji z dwóch niezależnych sygnałów prędkości.
Poniżej zamieszczono szczegółową informację dotyczącą Tachografu DTCO 1381
Tachograf 1381 SIEMENS

Tachograf cyfrowy DTCO® 1381 w najnowszej wersji 2.0 to następca cieszącego się dużą popularnością na rynku polskim tachografu VDO w wersji 1.4. Najnowsza wersja oprócz funkcji, które posiadał już DTCO 1.4 została rozbudowana o m.in. drugi niezależny sygnał prędkości (IMS) czy też ułatwiający przestrzeganie przepisów czasu pracy – VDO Counter.
W 90% przypadków sygnał ten pochodzić będzie z ABS/ESP a w pozostałych sytuacjach z wykorzystaniem modułu GPS (tzw. Geo-Loc).

Przegląd podstawowych nowych funkcji DTCO 1381 wersja 2.0:

• przyjazne obliczenie czasu jazdy dla firm (zasada 1 minuty)
• drugi niezależny sygnał prędkości (IMS)
• VDO Counter*
• w połączeniu z nowym nadajnikiem KITAS 2+ - rejestracja prób manipulacji!!!
• wskazówki użytkownika (wprowadzenie ręczne)
• 255 logowań dla firmy
• pobranie danych z  karty kierowcy możliwe bez karty przedsiębiorstwa
• możliwość pojedynczego wpisu numeru identyfikacyjnego pojazdu  Kartą przedsiębiorstwa po pierwszej kalibracji
• graficzne wydruki dotyczące wykresów prędkości  i profili  prędkości obrotowej .
• wczesne ostrzeżenia o zbliżających się przeglądach okresowych i dacie ważności kart do tachografów.

• możliwość 29 języków AETR
• podświetlenie wyświetlacza dostępne w 9 kolorach
• funkcja ściemniania dla  wyświetlacza i podświetlenia przycisków
• automatyczne ostrzeżenie kierowcy po 4 godzinach i 15 minutach czasu jazdy (rozporządzenie (WE) nr 561/2006)
• wejścia  D1/D2 możliwe do wydrukowania na wykresie słupkowym
• wydruki danych pojazdu i kierowcy
• nagrywanie dodatkowych danych (np. 168 godzin danych o prędkości, zapis odczytu licznika pojazdu)
• status pobierania widoczny na wyświetlaczu