Technika

Goodyear wchodzi na polski rynek bieżnikowania na gorąco

Goodyear ocenia, że ze względu na rosnące koszty w sektorze transportowym, w najbliższych miesiącach potencjał rynku regeneracji opon jeszcze wzrośnie. Priorytetem dla flot jest dziś obniżanie kosztów operacyjnych. Dzięki przedłużaniu żywotności ogumienia zgodnie z zasadą czterech etapów życia opony (nowa opona, pogłębianie, bieżnikowanie, ponowne pogłębianie), w skali roku można zaoszczędzić znaczne sumy. Jest to także rozwiązanie przyjazne dla środowiska naturalnego. Floty przekazując opony do bieżnikowania na gorąco Goodyearowi mają pewność, że wrócą do nich opony bieżnikowane na ich własnych karkasach, czyli ogumienie o które dbali i zachowywali jego właściwe parametry eksploatacyjne. Opona bieżnikowana zachowuje ten sam skład gumy i jest wytwarzana w tych samych formach, co nowy produkt. Również bieżnik jest identyczny z bieżnikiem opony nowej.
- W ramach usługi regenerujemy opony marek Goodyear i Dunlop od stopki do stopki, a nie tylko powierzchnię jezdną, mówi Krzysztof Kozerski, menedżer ds. opon bieżnikowanych w Grupie Goodyear Polska.

Ponieważ możliwe jest bieżnikowanie opon na własnym karkasie, zarządzający flotą zachowuje pełną kontrolę nad jakością osnowy. Klient najlepiej zna historię swojej opony, jej przebieg, ewentualne uszkodzenia itp. Z uwagi na to, że karkas jest własnością klienta, ponosi on jedynie koszty wykonania regenerowanej opony. To pozwala na wymierną redukcję kosztów.

Gdy operator floty zdecyduje się na regenerację opony, za pośrednictwem swojego dostawcy może skorzystać z wprowadzonej niedawno przez Goodyeara aplikacji on-line o nazwie E-Casing służącej do rejestracji karkasów i wniosków o regenerację. Karkas przeznaczony do bieżnikowania rejestruje się w systemie, a następnie przekazuje do inspekcji. W przypadku regeneracji na własnym karkasie, metodą na gorąco, każda inspekcja odbywa się w zakładzie bieżnikowania firmy Goodyear w Wittlich w Niemczech. Jeśli karkas umożliwia regenerację, oponę przekazuje się do produkcji. Na oponę nakłada się zupełnie nową warstwę gumy, od stopki do stopki.

W przypadku bieżnikowania opon, emisja dwutlenku węgla jest o 35% niższa niż przy produkcji opon nowych.