Transport Drogowy

PROBLEMY PRZEWOŹNIKÓW DREWNA - DŁUŻYCY

W dniu 06.02.2017 roku w Rzeszowie odbyło się spotkanie grupy przewoźników, którzy są poszkodowani przez działania Policji. Z powodu akcji zatrzymywania dowodów rejestracyjnych przyczep zawiesili swoje przewozy co wiąże się z bardzo dużymi stratami finansowymi (obecnie trwa sezon wywozu drewna dłużycowego z lasu). Przyczepy te ze względu na specyfikę przewozu (trudne warunki terenowe, wąskie wjazdy, drogi leśne) posiadają skrętne osie sterowane z kabiny pojazdu, natomiast nie posiadają sztywnego zaczepu i sprzęgnięcia z pojazdem. Należy podkreślić, że przyczepy są dopuszczone do ruchu (posiadają dowody rejestracyjne, wydziały komunikacji na terenie całej Polski dokonywały rejestracji).
Problem ten powraca bardzo często w postaci ,,akcji - kontroli drogowych"  Policji czy też Inspekcji Transportu Drogowego. W styczniu br. Policjanci ruchu drogowego podjęli zmasowane kontrole w tym zakresie między innymi na terenie województwa podkarpackiego - zatrzymując dowody rejestracyjne. Podstawą zatrzymania dowodu jest: niezgodność danych zawartych w dowodzie ze stanem faktycznym (w załączeniu skan jednego z pokwitowań).
W praktyce w Polsce szacuje się że jest zarejestrowanych i dopuszczonych do ruchu ok 5 000- 6 000 tysięcy tego typu przyczep. Przyczepy te są dopuszczone do ruchu - posiadają ważne dowody rejestracyjne. W opinii przewoźników należałoby podjąć działania w kierunku zmiany zapisów w Rozporządzeniu w  sprawie warunków technicznych oraz wyposażenia, poprzez dopuszczenie do przewozu drewna dłużycowego przy wykorzystaniu takich specjalistycznych przyczep.
Przewoźnicy drewna dłużycowego są bardzo zdeterminowani i zdecydowani do podjęcia radykalnych kroków (blokady - protesty) w celu zmiany przepisów w tym zakresie.  
Problem zakazu wykonywania przewozów drewna dłużycowego jest powiązany z brakiem materiału dla tartaków, co wiąże się z wymiernymi stratami dla całej gałęzi przemysłu drzewnego, zawieszenie wywozu drewna z placów składowych Lasów Państwowych jest związane z niszczeniem surowca drzewnego na wielką skalę - co będzie miało swoje konsekwencje dla kondycji wszystkich firm związanych z przetwórstwem drewna. Reasumując zatrzymanie przewozu drewna dłużycowego poprzez nieodpowiedzialne działania Policji już ma katastrofalne skutki dla pracowników oraz całej branży.
Problemem zainteresował się między innymi Poseł Jan Warzecha kierując interpelację w tej sprawie, Zachodniopomorskie Zrzeszenie Przewoźników, ZMPD oraz OZPTD oddział podkarpacki. poniżej załączamy link do strony  - dotyczy problemów branży transportowej, a w szczególności przewoźników drewna dłużycowego.
http://tv-trwam.pl/film/po-stronie-prawdy-08022017
kolejne spotkanie przewoźników drewna zostało zaplanowane na dzień 15.02.2017 na godzinę 17.00 (siedziba Ośrodka Szkoleń Kierowców OZPTD w Rzeszowie ul. Towarowa 12)